Waarom een offline merk niet meer bestaat!

Offline merk? Niet meer van deze tijd!

Er zijn talloze processen die volledig vervangen zijn door de technologie. En nu kunnen we het zelfs niet zonder het internet doen. En offline merk bestaat dus niet meer vandaag de dag. Potentiele klanten kijken als eerste op het internet.


 

Op zoek naar een baan

Was je in mijn verleden (niet zo lang geleden) op zoek naar een baan, dan zou je je beste en meest professionele kleding aantrekken. Van winkel naar winkel, of bedrijf naar bedrijf gaan. Aanvragen invullen. Opnieuw weer indienen en naar een positie te vragen. Als u vandaag de dag op zoek bent naar een baan, wordt u verteld dat u zich online kunt aanmelden.

Vandaag de dag is er een overvloed aan middelen om u te helpen bij uw zoekopdracht. Via LinkedIn, vacatures, recruiters en baanzoekmachines. Het zoeken naar een baan is een fulltime baan, maar het internet maakt het makkelijk. Dit is omdat u al het prep-werk vanuit het comfort van uw huis en pyjama kunt doen.

 

Print directories

Voor mij was de Gouden Gids dat enorme gele boek dat op de koelkast lag. Maar; ik heb goede herinneringen aan het klimmen op meubels om het te pakken wanneer mijn moeder iets wilde opzoeken. Vandaag is deze taak veel eenvoudiger door vele mooie websites. Het is ons leven, en we maken onze belangrijkste beslissingen zoals waar naar gaan lunchen of wat bestellen.

Facebook’s ‘aanbevelings functie’ is een ander voorbeeld van hoe print directories, telefoonboeken en reisgidsen niet meer een ding zijn. Sommige feiten over mensen op Facebook zijn dat;

Zij houden ervan om hun meningen te delen
Ze houden ervan om over zichzelf te praten
Zij houden ervan om te voelen dat ze nodig en nuttig zijn

Test het uit, uw meest populaire post zal waarschijnlijk een aanbevelingpost zijn.

 

Een film huren

Oke, deze missen we eigenlijk echt. Er is niets zo fijn als wandelen door gangen en gangen van films, om te zien of de gewenste film beschikbaar is. En dan je buren tegen te komen. RIP Videotheek. 

Streaming diensten zoals Netflix zetten de videotheek volledig buitenspel en ze komen voor de gehele filmindustrie. Toen Netflix hun eerste tv-serie lanceerde, werden de grote film productiebedrijven een beetje zenuwachtig. Want het was nog goed ook…….. Wanneer u vandaag de dag op Netflix kijkt, hebben ze een steeds groeiende lijst van originelen van Netflix. Wat in de nabije toekomst betekent dat Time Warner de volgende videotheek zou kunnen zijn.

Millennials doden industrieën in een alarmerende mate. Er is niet meer iets zoals een offline merk. Je moet een online aanwezigheid hebben, en het begint allemaal met een idee en een domein.

 

(Originele artikel van Shani Yehezkel)